22 August 2011

Berbuka Sambil Beramal Bersama PAS Cawangan Sg. Penchala


berbuka sambil beramal. begitulah konsep yang diketengahkan oleh PAS Cawangan Sg. Penchala bersempena majlis berbuka puasa dan penyampaian sumbangan hari raya semalam. majlis ini telah berjaya diadakan dengan bantuan dan kerjasama dari ahli PAS cawangan Sg. Pencahala yang juga merupakan tuan rumah kpd program tersebut, Encik Rahimi. majlis ini bertujuan untuk meraikan tenaga pengajar PASTI, anak-anak yatim, OKU, saudara baru, anak-anak tahfiz dan juga golongan yang kurang berkemampuan untuk persiapan aidilfitri yang bakal menjelang tidak lama lagi. seramai 75 orang penerima telah menerima bantuan berupa wang ringgit. majlis ini telah dimulakan kira-kira jam 6.45 petang, dimulai dengan ucapan perasmian dan taujihat dari YDP PAS Kawasan Segambut, Ustaz Anuar Mat dan diteruskan dengan penyampaian sumbangan hari raya oleh YDP sendiri dan tuan rumah.
adik kecil gembira dapat duit raya =)

Ketua PAS Cawangan TTDI, Haji Razak sebagai wakil bagi pihak yg tidak hadir

saudara baru..

pengetua sekolah tahfiz kemboja

sumbangan kpd ibu tunggal..

selepas selesai berbuka puasa dan menunaikan solat fardhu maghrib berjemaah, majlis telah diteruskan lagi dengan tazkirah yang telah disampaikan oleh Ustaz Azman Shapawi, bekas TKP DPP Malaysia. tazkirah yang disampaikan berkisar mengenai mujahadah di 10 akhir ramadhan.

tazkirah oleh al-fadhil ustz azman shapawi
selepas tazkirah yg disampaikan oleh ustz azman, majlis diteruskan lagi dengan solat fardhu maghrib, tarawih dan witir secara berjemaah. sebelum para hadirin dijamu dengan jamuan moreh, para tetamu sekali lagi diberikan pengisian rohani melalui tazkirah oleh ustz Adha, ketua lajnah tarbiyah DPPWP.


alhamdulillah, program pada hari ini berjalan mengikut perancangan tanpa sebarang masalah. PAS Kawasan Segambut, melalui tenaga di peringkat cawangan dan dewan-dewan akan terus berusaha menyampaikan dakwah islami melalui program-program penerangan dan kebajikan pada masa akan datang, insya-Allah.

No comments:

Post a Comment