31 July 2011

DPPk Segambut anjur bengkel bedah Buku Jingga



pada 30/7/2011 yang lalu, Dewan Pemuda PAS kawasan Segambut telah mengadakan retreat "Membedah Buku Jingga - Manifesto 100 hari Pakatan Rakyat" sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) 13 yang bakal tiba tidak lama lagi. alhamdulillah, walaupun menghadapi sedikit masalah disebabkan hujan yang turun dengan lebat pada awal pagi, ia sama sekali tidak mematahkan semangat para petugas dan aktivis PAS untuk hadir ke bengkel ini. bengkel yang telah disertai oleh para petugas dan aktivis dari peringkat dewan pemuda, dewan muslimat, cawangan-cawangan dan PAS kawasan sendiri. bengkel ini telah dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Yang Di-Pertuan PAS Kawasan Segambut, Haji Anwar. di dalam ucapannya, beliau telah menegaskan akan peri pentingnya sesuatu gerak kerja pilihanraya itu dimulakan lebih awal supaya segala strategi dan rancangan dapat dijalankan dengan berkesan. seterusnya, bengkel ini telah diteruskan lagi dengan ucapan perasmian yang telah disampaikan oleh saudara Mohamad Suhaimi Abdul Aziz, Timb Ketua Pemuda PAS WP.


ucapan perasmian sedang disampaikan oleh saudara suhaimi

selesai ucapan perasmian, acara "membedah" Buku Jingga telah diteruskan oleh saudara Nasaie Ismail, Ketua Penerangan PAS WP merangkap S/U Akhbar Presiden PAS. melalui pembentangannya, saudara Nasaie telah membentangkan mengenai mekanisme perlaksanaan manifesto 100 hari PR sekiranya memerintah Malaysia seperti yang telah ditetapkan di dalam Buku Jingga. saudara Nasaie juga telah menekankan kepentingan para ahli memahami kandungan buku tersebut sebagai langkah awal untuk memberikan pemahaman kepada para pengundi mengenai janji-janji Pakatan Rakyat pada PRU akan datang.

sesi penerangan dan Q&A oleh saudara Nasaie Ismail

alhamdulillah, bengkel ini telah mencapai matlamatnya dan tamat mengikut perancangan. DPPk Segambut merakamkan ucapan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat di dalam menjayakan program ini. kepada para pengundi di Parlimen Segambut, nantikan kehadiran program penerangan daripada kami dalam masa yang terdekat, Allahuakbar!

No comments:

Post a Comment